انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی

انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و آدرس bidari313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





وی با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی ایران توانسته فرهنگ دینی و ارزش‌های عالی را به جهانیان ارائه ‌کند، ادامه داد: در حال حاضر مسلمانان این ارزش‌ها را پذیرفته و اکنون شاهد دور دوم تحولات بیداری اسلامی هستیم. در این دوره پنج کشور در تحولات بیداری اسلامی به سر می‌برد که طاغوتهای آنها یکی پس از دیگری سرنگون می‌شود. دور سوم تحولات بیداری اسلامی هنوز شروع نشده و ما انتظار داریم که این دوره نیز آغاز شود و دور چهارم همان روزی است که قرآن کریم وعده قطعی آن را به مسلمانان داده است.


رایزن فرهنگی پیشین ایران در مصر با بیان اینکه خطراتی فراروی تحولات بیداری اسلامی است، گفت: از خطرات پیش رو می توان به قانع کردن ملت‌های به پا خاسته به پذیرش کمترین خواسته‌های خود در جنبششان اشاره کرد که این توطئه همچنان از سوی غربی‌ها ادامه دارد. از طرف دیگر غرب تلاش می‌کند که جنبش‌ها و بیداری اسلامی را مصادره کند؛ همان‌گونه که در لیبی ، ناتو، درصدد استعمار انقلاب بود . همچنین درمصر در حال حاضر مدیریت حکومت موقت را ژنرال طنطاوی بر عهده دارد که وی منصوب مبارک بوده است.


وی در ادامه اظهاراتش افزود: همچنین ممکن است در کشورهای تحول یافته کودتاهای نظامی به مجرد پیروزی قاطع اتفاق افتد. همانگونه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کودتاهای مختلفی انجام گرفت. از طرف دیگر ممکن است از سوی غربی‌ها برخی از چهره‌های سیاسی به عنوان نفوذها و شاگردان استعمار در انقلاب کشورها وارد شوند که در واقع کشورهای غربی می‌خواهند با ورود این افراد بتوانند به منافع خود دست یابند. همچنین ممکن است نیروهای انقلابی را بخرند که در این زمینه باید انقلابیون هوشیار باشند.


امام (ره) توانست نگاه شیء‌انگارانه را نسبت به زن از بین ببرد



یک دانشجوی دوره دکتری الهیات  نیز در این همایش با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران، ارزش‌های دینی در اندونزی به عنوان یک کشور مسلمان مفقود بود، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، این ارزش‌های مفقود شده، احیا شدند.


حمیدرضا طوسی درباره‌ انقلاب اسلامی و بازتعریف هویت زنان دانشگاهی و مسلمان اندونزی تصریح کرد: ‌پیش از انقلاب اسلامی ایران مسائلی مانند اقبال به حجاب، تاکید بر صیانت از خانواده و به رسمیت شناختن حق مشارکت سیاسی و اجتماعی ایران و کشورهای اسلامی وجود نداشت.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با احیای ارزش‌های دینی منبع مهمی در ساخت هویت‌های ترکیبی جوامع مسلمان بوده است و این انقلاب با ایجاد یک گفتمان دینی جدید توانسته است سنت‌های غیر عقلانی را به چالش بکشد.


این پژوهشگر با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نگرش به زن تغییر پیدا کرد، افزود: در زمان طاغوت نوعی نگاه شیء‌انگارانه وجود داشت که امام (ره) به مبارزه با آن پرداخت و این نگاه را از بین برد. از طرف دیگر امام (ره) از یک‌سو حق مشارکت سیاسی ـ اجتماعی به زنان داد و از سوی دیگر در چارچوب دین بر حجاب و صیانت از خانواده تاکید کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نوشته شده و هدف اصلی اشنایی بیشتر با موضوع بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در این باره میباشد امید است که توانسته باشیم قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم با تشکر
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 1329
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1